Co trzeba wiedzieć o pozycjonowaniu?

Bardzo często słyszy się pytanie dotyczące tego, co należy wiedzieć na temat pozycjonowania. W mojej ocenie nie jest to zbyt trafnie sformułowane pytanie. Uważam tak z jednego prostego względu. Nie ma tak, że coś jest mniej ważne a coś bardziej. Wszystko ma tak samo duże znaczenie. W związku z tym w żaden sposób nie jestem wstanie powiedzieć na temat wszystkiego. Zrobię jednak wszystko, aby temat pozycjonowania został możliwie jak najbardziej przybliżony.

Wiele kłamstw

W temacie pozycjonowania można znaleźć wiele kłamstw. Chciałbym się skupić na dwóch z nich. Oto one:

– White Hat SEO

– Gwarancja osiągnięcia pozycji

Zaczynamy po kolei czyli od White Hat SEO. Jest to dość popularny termin, ale niestety mamy do czynienia z chwytem marketingowym. Co można na ten temat powiedzieć? Podobno ktoś coś takiego widział, ale nie ma na to żadnych dowodów. Myślę, że to jedno zdanie jest doskonałym potwierdzeniem. Jeżeli chodzi o gwarancję osiągnięcia pozycji, żaden pozycjoner nie jest wstanie jej zagwarantować. Nie lubię wybiegać w przyszłość, ponieważ może dojść do sporej ilości zmian, ale zapewniam, że doskonale wiem, o czym mówię.

Niepisany obowiązek

Można powiedzieć, że pozycjonowanie jest czymś w rodzaju niepisanego obowiązku. Wiadomo, że wszystkim zależy na tym, aby zaistnieć w internecie. Tak się jednak składa, że do zaistnienia w internecie potrzebne jest pozycjonowanie.

Mamy więc do czynienia z takim zamkniętym kołem. Osoby rozmawiające na temat pozycjonowania bardzo często mówią tylko i wyłącznie o wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Oczywiście, chodzi o wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Uważam jednak, że warto spojrzeć na sprawę nieco szerzej. Wyższa pozycja wyszukiwania jest równoznaczna z większą ilością ewentualnych klientów. Większa ilość ewentualnych klientów może przełożyć się na większą ilość klientów. Większa ilość klientów to w 100% większy zarobek. Można powiedzieć, że bez wątpienia jest o co grać.

Pozostała wiedza

W tej części tekstu powiem o rzeczach, które jak dotychczas w żaden sposób nie zostały poruszone. Taką sprawą jest bez wątpienia SEM czyli Search Engine Marketing. Search Engine Marketing jest połączeniem trzech obszarów. Oto obszary, które mam na myśli:

– działania w ramach SEO

– działania w ramach płatnej reklamy

– działania w ramach pozycjonowania

Poza tym warto też powiedzieć o tym, co wpływa na kolejność wyświetlania stron. W żadnym wypadku nie powiem o wszystkim, ponieważ czynników jest zdecydowanie zbyt dużo. Powiem tylko tyle, że są dwie grupy czynników:

– grupa odpowiadająca za treść na stronie oraz działanie

– grupa odpowiadająca za popularność strony internetowej

Jeżeli chodzi o podział na grupy, nie mamy do czynienia ze zbyt dużą komplikacją. Można nawet powiedzieć, że w ogóle nie ma komplikacji. Mam nadzieję, że zgadzają się Państwo ze mną. Myślę, że po przeczytaniu tego tekstu mają Państwo już jakąś wiedzę na temat pozycjonowania. Jednak tak jak mówiłem na początku, nie można zapominać o tym, że to nie koniec pracy dotyczącej poszerzania wiedzy. Na ten moment mają Państwo tylko i wyłącznie ułamek wiedzy. Trzeba starać się, aby ten ułamek był coraz większy. Z całą pewnością prędzej czy później ułamek ten stałby się całością. Jeżeli nauczymy się pozycjonować, będziemy wstanie dokonać kolosalnego oszczędzania. Firmy pozycjonerskie zarabiają krocie. Te, które proponują niewielkie pieniądze są w 100% zupełnie nie warte naszej uwagi. Można powiedzieć, że jest to taki mój apel w Państwa kierunku. Mam nadzieje, że działanie tego apelu całkowicie poskutkuje (zależy to jednak od Państwa).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *